Kaross Fiat X1/9 1974
Motor VW Golf 2.0 Jaktlund
Växellåda/Drivning Quaife 6 växlad, Quaife diffbroms, kortade VW VR6 drivaxlar.
Bränslesystem Weber 2 x 40 DCOE, 2 x Facet Redtop bensinpump, bensindator, Misab insug. Dubbla catchtankar.
Tändsystem Electromotive fördelarlöst med GM MAP sensor.
Kylsystem 3 radig SAAB kylare. Johnsson elektrisk vattenpump, Elektronisk temperaturstyrning
Bromsar Ventilerade skivor runt om, borrade fram, slitsade bak. Girling huvudcylindrar, bromsvåg. Mazda RX7 4 kolvs alu. ok fram, VW VR6 ok bak. Metallspunna bromsslangar. EBC kevlar bromsbelägg runt om.
Fjädring Fram Koni 2817 justerbara fjäderben, justerbar krängningshämmare, Fiat X1/9 spindlar
Fjädring Bak Koni 2817 justerbara fjäderben, justerbar krängningshämmare, VW VR6 spindlar
Hjulupphängning Bodin ChassiTeknik (BCT), McPherson runt om.
Fälg Borbet Modell-E, 7"x15"
Däck Euromasters Z100 195/15-50 runt om.
Torrvikt Drygt 780 kg, uppviktad.
Viktfördelning F: ca 44% B: ca 56%
Effekt Toppfart: 208km/h vid 6500 rpm (med 195/15-50 däck)
0 - 100km/h ca. 5 - 6 sekunder
Övrigt Bakruta och sidorutor i 5 mm lexan. Fuelsafe säkerhetstank, VDO varvräknare med ställbar "rödlampa", MOMO stol. Skärmar, baklucka, huv (fram) i glasfiber.
a allora non faccio come sto krukko....
2.000 golf gti sotto......................
p.s. tommy
ora dovrei essere sui 120 hp, con cilindrata 1600.
mha' vedremo per il futuro.
kobra a parte gli scherzi intendi sotto la costola lato destro.
o non ti muovi mai e allora ti si stanno inkakrenendo le fasce muscolari ...
oppure fegato un po' stronzo negli ultimi giorni.

Motor VW Golf 2.0 Jaktlund
Växellåda/Drivning Quaife 6 växlad, Quaife diffbroms, kortade VW VR6 drivaxlar.
Bränslesystem Weber 2 x 40 DCOE, 2 x Facet Redtop bensinpump, bensindator, Misab insug. Dubbla catchtankar.
Tändsystem Electromotive fördelarlöst med GM MAP sensor.
Kylsystem 3 radig SAAB kylare. Johnsson elektrisk vattenpump, Elektronisk temperaturstyrning
Bromsar Ventilerade skivor runt om, borrade fram, slitsade bak. Girling huvudcylindrar, bromsvåg. Mazda RX7 4 kolvs alu. ok fram, VW VR6 ok bak. Metallspunna bromsslangar. EBC kevlar bromsbelägg runt om.
Fjädring Fram Koni 2817 justerbara fjäderben, justerbar krängningshämmare, Fiat X1/9 spindlar
Fjädring Bak Koni 2817 justerbara fjäderben, justerbar krängningshämmare, VW VR6 spindlar
Hjulupphängning Bodin ChassiTeknik (BCT), McPherson runt om.
Fälg Borbet Modell-E, 7"x15"
Däck Euromasters Z100 195/15-50 runt om.
Torrvikt Drygt 780 kg, uppviktad.
Viktfördelning F: ca 44% B: ca 56%
Effekt Toppfart: 208km/h vid 6500 rpm (med 195/15-50 däck)
0 - 100km/h ca. 5 - 6 sekunder
Övrigt Bakruta och sidorutor i 5 mm lexan. Fuelsafe säkerhetstank, VDO varvräknare med ställbar "rödlampa", MOMO stol. Skärmar, baklucka, huv (fram) i glasfiber.
a allora non faccio come sto krukko....
2.000 golf gti sotto......................

p.s. tommy
ora dovrei essere sui 120 hp, con cilindrata 1600.
mha' vedremo per il futuro.

kobra a parte gli scherzi intendi sotto la costola lato destro.
o non ti muovi mai e allora ti si stanno inkakrenendo le fasce muscolari ...
oppure fegato un po' stronzo negli ultimi giorni.


Commenta